ويژگي‌هاي امام صالح از ديدگاه امام حسين(ع)
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: ، ، |

ويژگي‌هاي امام صالح از ديدگاه امام حسين
روزي از محضر امام حسين (ع) پرسيدند: آيا حضرت مهدي متولد شده است‌؟ فرمود: «لا، ول و ادرکته لخدمته ايام حياتي‌؛ نه هنوز متولد نشده است‌، من زماني که او رادرک کنم‌، همه عمر به خدمت او کمر مي‌بندم‌».
در کمال الدين از امام حسين (ع) روايت شده‌: «ما دوازده امام داريم‌، اول آنها اميرمؤمنان علي بن ابيطالب (ع) و آخرين آنها نهمين فرزند من است‌، او امامي است که به حق قيام مي‌نمايد و خداوند زمين را پس از آن که با «کفر و بي ديني اهلش‌» مرده باشد،به وسيله او زنده مي‌کند و هم با وي دين حق اسلام را بر همه اديان غالب مي‌گرداند، هرچند مشرکان نخواهند. او غيبتي دارد که در آن مردم بسياري از دين بر مي‌گردند و گروهي ديگر، بر دين‌ِ حق‌ِ اسلام ثابت مي‌مانند؛ برخي از «روي سرزنش‌» به آنها مي‌گويند: اگر راست مي‌گوييد موقع‌ِ ظهور امام زمان شما چه وقت است‌؟!»
«ان الصابر في غيبتة علي الاذي و التکذيب بمنزلة المجاهد بالسيف بين يدي رسول الله(ص)؛ آگاه باشيد آنان که در غيبت ولي‌ّ با تحمل‌ّ رنج‌ها و تکذيب بي دينان بر عقيده خود ثابت مي‌مانند، مثل کساني‌اند که با شمشير در رکاب رسول خدا جهاد کردند.»
از پيشگاه امام حسين (ع) سوال کردند: آيا شما صاحب اين امر هستيد؟
فرمود: «لا لکن صاحب الامر الطريد الشديد، الموتور بابيه‌، المکني بعمة ، يَضَع ُسيفه علي عاتقة ثمانية اشهر؛ نه من نيستم‌، بلکه صاحب اين امر کسي است که از ميان مردم کناره‌گيري مي‌کند، به سرزمين‌هاي دور دست مي‌رود و خون پدرش بر زمين مي‌ماند و از عمويش پنهان مي‌شود. آن گاه شمشير بر مي‌دارد و هشت ماه تمام شمشير بر زمين نگذارد».
هم چنين در جاي ديگر روايت است‌:
«قائم هذه الامه التاسع من ولدي صاحب الامر، و هو الذي يقسم ميراثه و هو حي‌؛قائم اين امت‌، نهمين فرزند من است که او صاحب اين امر، و ميراثش تقسيم مي‌شود، درحالي که او زنده است‌».


نظرات شما عزیزان:

فلاحتکار
ساعت12:33---10 دی 1391
جالب بود تا حالا نشنیده بودم.
واقعا چه پیش بینی عاقلانه ای


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 7 / 10 / 1391
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا